Bluenotion is een digital agency gespecialiseerd in het ontwikkelen van maatwerksoftware voor uiteenlopende toepassingen en automatiseringen. De focus ligt bij hen volledig op het bouwen van slimme oplossingen voor hun klanten. Hosting? Dat was jarenlang iets wat ze ‘erbij’ deden – tot ze besloten het anders aan te pakken.
“We verzorgden de hosting eerst zelf,” vertelt Yannic, Tech Lead bij Bluenotion. “Maar we zijn geen hostingexperts. We hadden het gevoel dat het beter kon en wilden ons focussen op waar we goed in zijn: software bouwen.”
Hosting zoals het hoort, en zonder omkijken
Bluenotion ging op zoek naar een betrouwbare hostingpartner met expertise én een persoonlijke aanpak. Na een aantal gesprekken en een positieve eerste indruk, kozen ze voor Rootnet. “De migratie ging heel soepel” aldus Yannic. “We zijn van de één op de andere dag probleemloos overgestapt en hebben niet meer teruggekeken.”
Sindsdien heeft Bluenotion geen zorgen meer over hosting. “Rootnet ontzorgt ons volledig wat betreft de hosting, daardoor hoeven wij er niet meer over na te denken. Alles wordt voor ons geregeld.”
Meer tijd voor development, minder randzaken
De impact was direct merkbaar. “Het grootste verschil voor ons zit in de tijdswinst,” legt Yannic uit. “Wij kunnen ons focussen op het ontwikkelen van software en de hosting laten we aan de experts van Rootnet over. Dat geeft een heel veilig gevoel.”
Ook het gevoel van controle is gebleven — of zelfs versterkt. “In het controlpanel van Rootnet hebben bijna realtime inzicht in alle statistieken van onze projecten. We kunnen per klant zien hoe de applicaties presteren, hoeveel resources er worden gebruikt en of we moeten bijsturen. Heel overzichtelijk.”
Ik denk dat je wel kan stellen dat Rootnet een soort externe collega is.
Slim opschalen, zonder dat de klant het merkt
Die inzichtelijkheid en flexibiliteit bleken goud waard toen een klant van Bluenotion ineens explosief groeide. “De bestaande server was niet meer toereikend. Rootnet heeft ons toen geholpen om automatisch over te gaan op een eigen server. Wij hoefden niets te doen — en de klant merkte alleen dat hun applicatie ineens véél sneller was. Dat is precies hoe je het wilt.”
Persoonlijk, snel en deskundig
Wat Yannic vooral waardeert? “Rootnet is een hele persoonlijke partij. Ze zijn echt snel en vriendelijk. Ik denk dat je wel kan stellen dat het een soort externe collega is.”
De support spreekt voor zich. “Zodra we een vraag stellen, krijgen we binnen een dag antwoord. Dat hebben we bij onze vorige partij wel anders meegemaakt.”
En ook technisch zit het goed: “Rootnet weet als geen ander hoe ze .NET Core applicaties moeten hosten en dat maakt afstemmen gewoon makkelijk.”