terug naar Digital Agencies

Doornroosje

Afbeelding voor Doornroosje
avatar van Marlou
Projectmanager
Marlou
Projectmanager
avatar van Marlou
Marlou
16 juni 2021 leestijd 4 minuten

Bij poppodium Doornroosje treden zowel gevestigde namen als aanstormend talent op. De website van dit culturele hart van Nijmegen is cruciaal. Bezoekers moeten zonder problemen kaartjes kunnen kopen, maar de website moet tegelijkertijd een online beleving bieden die per artiest verder gaat dan dat. Kortom, er moest een kleurrijke, snelle website gebouwd worden. Linku ging er mee aan de slag en zorgde ervoor dat elke artiest nu een eigen pagina in stijl heeft. 

De webbouwers van Linku houden van een flinke uitdaging. Commercieel strateeg Klaas de Leeuw geeft aan dat ze vooral enthousiast worden van vraagstukken waar creativiteit gevraagd wordt: “Onze kracht ligt in custom websites. We passen graag onze creativiteit toe, waardoor we nooit dertien in een dozijn sites bouwen.” Het project voor Doornroosje was wat dat betreft een perfecte match. “Beleving is ontzettend belangrijk op deze site. We willen bezoekers een gevoel geven bij de artiesten.” De website die Doornroosje gebruikte, was verouderd. Niet alleen visueel maar ook het CMS was aan vervanging toe. Kortom, er was sprake van zo’n flinke uitdaging waar Linku van houdt.

Daar wil ik heen!
Bezoekers van de website komen vaak via social media uit bij hun favoriete artiest. Volgens Klaas is het daarom belangrijk dat bezoekers ondergedompeld worden in de sfeer die daarbij past. “Vaak volgen mensen Doornroosje al op social media, we willen dat zij doorklikken en uiteindelijk een kaartje kopen omdat ze enthousiast zijn.” Daarom bouwde Linku een tool waarmee nieuwe artiestenpagina’s automatisch helemaal in stijl worden aangemaakt. “Op basis van een afbeelding maakt de site automatisch een pagina aan. De kleuren worden uit de afbeelding gehaald, maar deze kunnen ook aangepast worden als dat nodig is.” Het design van de website is clean, maar met een persoonlijke touch per artiest.

Nieuw en retesnel

Ook de technische werking van de website is grondig aangepakt door Linku. Zo wordt het programma pas ingeladen op het moment dat je verder scrollt. “Als gebruiker merk je daar niets van, maar het resultaat is een retesnelle website.” De koppeling met het ticketsysteem is opnieuw gebouwd om er voor te zorgen dat deze niet alleen snel werkt, maar dat bezoekers ook direct zien of er nog kaartjes beschikbaar zijn. 

een goede website performance is erg belangrijk

Klaas is ook blij met de samenwerking met Rootnet, want een goede website performance is erg belangrijk. Zeker ook voor de kaartverkoop die is essentieel voor Doornroosje: “Het ophalen van data uit het ticketsysteem moet goed gebeuren, anders haken bezoekers af.” Dat is gelukt en Linku is trots op het resultaat. “Niks is hetzelfde, overal waar je klikt is de beleving anders. De sfeer op de website is belangrijk en het resultaat draait echt om de artiesten.”

vraag het marlou

Staan bezoekers ook voor jouw website in de rij?

avatar van Marlou
Marlou
Naar contactpagina